Do zadań Sekretarza Gminy należy:
1) organizacja pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne, nadzór nad właściwym przepływem informacji publicznej, analiza warunków pracy w Urzędzie i podejmowanie inicjatywy ich usprawnienia,
2) okresowa ocena pracy pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy,
3) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt i sprawnego obiegu dokumentów,
4) monitorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw i prawidłowej obsługi petentów Urzędu,
5) wdrażanie uchwał Rady i nadzór nad ich wykonaniem,
6) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy,
7) nadzór nad prowadzeniem zbioru przepisów gminnych oraz udostępnianie ich do wglądu,
8) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
9) koordynowanie i organizacja spraw związanych z wyborami, referendami i spisami
10) organizacja naboru na wolne stanowiska urzędnicze