Stanowisko ds. Rady Gminy prowadzi sprawy z zakresu obsługi administracyjnej Rady Gminy i jej Komisji przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi projektów uchwał Rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady Rady Gminy i komisji
wykonywanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji Rady gminy i posiedzeń Komisji
przekazywanie za pośrednictwem sekretariatu korespondencji do i od Rady Gminy, jej Komisji i radnych
przygotowywanie materiałów do projektów planów prac Rady Gminy i jej Komisji
protokołowanie sesji Rady Gminy, posiedzeń Komisji
prowadzenie i przechowywanie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady Gminy, Komisji i Wójta
przesyłanie podjętych uchwał do Wydziału Kontroli i Nadzoru WUW w Poznaniu i RIO w Poznaniu celem ich zaopiniowania
nadzór nad terminowym publikowaniem uchwał oraz podawaniem ich do publicznej wiadomości
prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych
organizowanie szkoleń radnych i członków Komisji nie będących radnymi
sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących działalności Rady Gminy
prowadzenie dokumentacji jednostek pomocniczych Gminy
przygotowywanie i obsługa zebrań wiejskich oraz sołtysów organizowanych przez Wójta
prowadzenie rejestru i przechowywanie protokołów oraz uchwał z tych zebrań
wykonywanie prac kancelaryjnych przy wyborach samorządowych, parlamentarnych, prezydenckich, sołtysów oraz rad sołeckich i referendach
rejestracja społecznych komitetów zawiązujących się i działających na terenie Gminy
wydawanie zezwoleń zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży jak i w miejscu sprzedaży
przygotowywanie jednorazowych zezwoleń podczas imprez
wydawanie decyzji o cofnięciu zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
przygotowywanie decyzji o zaprzestaniu prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych
przygotowanie projektu uchwały o liczbie punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych