Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej załatwia następujące sprawy:Gospodarka mieszkaniowa i lokalowa
przyjmowanie wniosków o przydział lokalu mieszkalnego i o najem lokalu użytkowego
zawieranie umów o najem lokalu mieszkalnego i użytkowego
naliczanie wysokości czynszu za lokale mieszkalne i użytkowe
sprawowanie kontroli nad terminowością i prawidłowością jego zapłaty
przygotowywanie projektów uchwał dot. spraw mieszkaniowych i lokalowych
prowadzenie ewidencji lokali mieszkalnych i użytkowych
przeprowadzanie oceny stanu technicznego lokali mieszkalnych i użytkowych
przyjmowanie wniosków w sprawie dokonania naprawy,wymiany lub remontu w budynkach stanowiących własność gminy
wyrażanie zgody na adaptacje pomieszczenia
zawarcie umowy najmu po wykonaniu adaptacji
wystawianie wezwań dla dłużników
Gospodarka komunalna
przygotowywanie umów o dostawę wody i zrzut ścieków
przygotowywanie projektów uchwał w sprawie opłat za dostawę wody i odbiór ścieków
prowadzenie meldunków i ewidencji ilości wyprodukowanej wody
wykonanie rozliczenie z wyprodukowanej w danym kwartale wody
wykonanie zestawień zrzucanych ścieków do kolektora sanitarnego
wydawanie warunków technicznych na przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
naliczanie inkasa konserwatorom sieci wodociągowej
wystawianie instytucjom i osobom fizycznym faktur VAT za wodę i ścieki oraz wynajem mienia ruchomego
przyjmowanie zgłoszeń o awariach na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
sporządzanie rozliczenie kosztów zużycia energii elektrycznej przy drogach
sporządzenie zestawienia inwentarzowego urządzeń oświetlenia drogowego
przyjmowanie zgłoszeń o awariach oświetlenia ulicznego
Dodatki mieszkaniowe
przyjmowanie wniosków w sprawie dodatków mieszkaniowych
wydawanie decyzji
prowadzenie rejestru dodatków mieszkaniowych
sporządzanie wniosku o przyznanie dotacji na dodatki mieszkaniowe
wykonanie rozliczenia z dodacji na dodatki mieszkaniowe
Gospodarka przestrzenna
ustalanie nr porządkowego nieruchomości
wydawanie zaświadczenia o przeznaczeniu terenów zgodnie z planami zagospodarowania przestrzennego
Ewidencja działalności gospodarczej
przygotowywanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności
o zmianach faktycznych i prawnych dot. przedsiebiorstwa
zawiadamianie organów podatkowych o wydanych zaświadczeniach
przygotowywanie decyzji o odmowie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej lub o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej
udzielanie informacji o przedsiębiorcach
potwierdzanie aktualności wpisów do ewidencji działalności gospodarczej
wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem KRS
udostępnianie zainteresowanym PKD do wglądu w siedzibie urzędu
udzielanie informacji o właściwym miejscowo dla danej gminy sądzie rejestrowym, wysokości opłat sądowych oraz opłat za ogłoszenie w Monitorze Sądowym Gospodarczym
sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących ewidencji działalności gospodarczej