Zadania Sekretariatu to: zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Wójtowi i Sekretarzowi Gminy
przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu
prowadzenie ewidencji korespondencji
prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu
przygotowywanie pomieszczeń i obsługa w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta i Sekretarza Gminy
prenumerata czasopism i dzienników urzędowych
nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych
prowadzenie archiwum zakładowego i przekazywanie akt do archiwum państwowego
przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem Gminy, bądź kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych
przyjmowanie pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora
przyjmowanie obwieszczeń
zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie biurowe i kancelaryjne
prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych
prowadzenie gospodarki drukami i formularzami