Zadania Sekretariatu to:
1) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i
wewnątrz Urzędu oraz prowadzenie jej ewidencji ,
2) nadzór i organizacja prawidłowego funkcjonowania obsługi petentów w Urzędzie
3) przygotowywanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie spotkań i
zebrań organizowanych przez Wójta lub Sekretarza
4) prenumerata czasopism,
5) przygotowywanie czystopisów pism,
6) nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych i pieczątek,
7) przyjmowanie petentów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem, Zastępcą Wójta lub Sekretarzem bądź kierowanie do właściwych komórek organizacyjnych,
8) zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe i kancelaryjne,
9) zaopatrywanie Urzędu w druki i formularze,
10) prowadzenie ewidencji udzielonych upoważnień i pełnomocnictw,
11) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
12) prowadzenie ewidencji czynności notarialnych dokonanych przez Wójta,
13) prowadzenie ewidencji poleceń wyjazdów służbowych,
14) prowadzenie ewidencji szkoleń.