Do zadań stanowiska ds. zarządzania kryzysowego należy, w zakresie:
1. Zarządzania Kryzysowego:
• opracowywanie i aktualizowanie planów operacyjnych dotyczących zarządzania kryzysowego;
• obsługa Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz pełnienie całodobowego dyżuru;
• prowadzenie dokumentacji Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
• współdziałanie z Centrami Zarządzania Kryzysowego organów administracji publicznej oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie zarządzania kryzysowego;
• zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
• organizowanie systemu łączności, alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych;
• planowanie i zapewnienie zabezpieczenia logistycznego na wypadek prowadzenia akcji ratowniczych.
2. Spraw Obronnych:
• opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania obronnego;
• planowanie i organizowanie szkolenia obronnego na terenie gminy;
• tworzenie warunków do funkcjonowania Urzędu Gminy w systemie kierowania bezpieczeństwem narodowym podczas podwyższenia gotowości obronnej państwa;
• organizacja i zabezpieczenie funkcjonowania stanowiska kierowania i stałego dyżuru;
• działania związane z akcją kurierską;
• organizowanie kwalifikacji wojskowej;
• nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
• wykonywanie innych czynności regulowanych ustawą o obronie ojczyzny oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi.
3. Ochrony pożarowej:
• realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej w zakresie dotyczącym ochotniczych straży pożarnych oraz współdziałanie z OSP i PSP.
4. Dróg gminnych:
• prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
• uzgadnianie projektów zjazdów oraz lokalizacji urządzeń obcych w pasie dróg gminnych;
• wydawanie zezwoleń na zajęcia pasa drogowego oraz koordynacja robót w pasie drogowym;
• prowadzenie spraw z zakresu publicznego transportu zbiorowego;
• współdziałanie przy wydawaniu zezwoleń na przejazdy pojazdów ponadnormatywnych;
• wykonywanie obowiązków zarządcy drogi wynikających z ustawy o drogach publicznych i innych aktów prawnych.
5. Pełnienie obowiązków Administratora Bezpieczeństwa Informacji.