Stanowisko ds. Obywatelskich prowadzi sprawy :
1. Sporządzanie sprawozdań Meldunek o stanie rejestru wyborców w Gminie
Badania statystyczne ludności zameldowanej na pobyt czasowy ponad 2 miesiące oraz czasowy nieobecny w związku z wyjazdem za granicę
Wykaz ilościowy dokumentów źródłowych opracowanych i tworzonych w Komórkach Ewidencji Ludności
2. Prowadzenie ewidencji ludności w układzie kartotecznym - Kom i w programie komputerowym:
karta osobowa mieszkańców
kartoteka danych archiwalnych
kartoteka byłych mieszkańców
Rejestracja
zameldowań, wymeldowań z pobytu stałego i czasowego obywateli polskich i cudzoziemców
zgonów
zmiany dokumentów tożsamości, zmiany stanów cywilnych
zmiany nazwisk i imion
zmiany obywatelstwa
przysposobienia
Wykazy
Mieszkańców
przepoborowych
ilościowe
Sporządzanie spisów wyborców
3. Komunikacja z systemami nadrzędnymi
przekazywanie przetworzonych danych osobowych na nośnikach magnetycznych
przesyłanie na nośnikach magnetycznych danych osobowych noworodków, celem nadania numeru PESEL
4. Przesyłanie danych do Centrum Personalizacji Danych MSWiA (przez sieć teleinformatyczną)